Monday, January 31, 2011

Acher @ Lori



        Sekarang ni my little prince ku dah pandai nak guna pensel atau pen. Maka habislah segala dinding rumah yang putih bersih di coraknya dengan macam-macam corak panjang...pendek....bulat....bujur... Mulut aku pun becok le menegurnya. Pantang le nampak orang pegang pen mesti dia pun nak juga. Hari ni kat bank sibuk le minta kat orang pen sebab nak suruh aku lukis gambar lori. Lagi satu my little prince aku ni obses sangat dengan lori. Semua lori dia kenal....bila aku cakap salah, bahasanya yang buat aku geli hati "bukan lori barang itu lori kontena". Kita pulak nak diajarnya.
 
        Ayahnya pun dideranya....pantang nampak lori kat mane2 parking mesti suruh angkat dia masuk dalam lori tu. Bahasanya pun pandai memujuk "angkat le acher naik lori ayah kejap aje nak naik lori". Kalau dah pegang lori semua bahagian lori nak disentuhnya "nak pegang tayar je ummi".  Sekali tu trak polis pun nak dinaiknya. Mujur juga abang polis tu sporting bagi dia naik......senyum je abang polis tu. Payah juga dapat anak yang terlalu obses dengan lori ni. Kat rumah dah berbakul2 lori mainan. Kat rumah atuk pun ada....merata-rata le mainan lori dia. Kalau pegi kedai nak beli lori je yang lain semua tak nak....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...